Cum trebuie să arate dieta unei viitoare mămici

11 Flares 11 Flares ×

apple-15687_640Este cunoscut faptul că femeile trebuie să aibă grijă să consume anumite alimente în perioada sarcinii, în vreme ce altele trebuie evitate. Acest lucru se datorează faptului că dieta mamei are o mulţime de efecte asupra stării de sănătate a bebeluşului, însă implicaţiile sunt mult mai profunde de atât – o viitoare mămică trebuie să aibă parte de o alimentaţie specială şi înainte şi după sarcină.

Probabil aţi auzit adesea cum cei din jur susţin că în perioada sarcinii bebeluşul îşi va lua din corpul mamei tot ceea ce are nevoie.

Parţial adevărat! În cazul în care viitoarea mămică nu reuşeşte să îi ofere fătului toate substanţele nutritive de care acesta are nevoie, acesta va „fura” practic aceste substanţe din corpul mamei. Spre exemplu, o mama care nu consumă suficient calciu pe perioada sarcinii prezintă riscul ca în viitor să facă osteoporoză (copilul îşi va lua necesarul de calciu direct din corpul mamei şi va epuiza astfel resursele organismului ei).

Care sunt vitaminele de care are nevoie o viitoare mămică
1. Acid folic
Acidul folic are în sarcină un rol extrem de important, întrucât acesta ajută celulele fătului să se multiplice şi o ajută pe mamă să se protejeze de anemia megaloblastică.

Recomandarea este de 400 micrograme de acid folic zilnic, fie sub formă de suplimente, fie direct din alimentaţie.
Ca surse alimentare de acid folic putem aminti: pâinea integrală, ouăle, fructele de mare, mazărea şi fasolea uscată, ficatul, vegetalele cu frunze verzi şi citricele.

2. Vitamina C
Vitamina C are rolul de a proteja organismul prin distrugerea radicalilor liberi. Este foarte necesară atât pentru făt, cât şi pentru mamă, iar potrivit medicilor, lipsa acesteia poate conduce la avort sau naşteri permature.

Totuşi, o doză prea mare de vitamina C poate afecta metabolismul fătului, astfel încât se impune ca viitoarea mamă să nu depăşeasca 70 de micrograme de vitamina C pe zi.
Citricele, căpşunile, strugurii, baza, roşiile, spanacul, conopida sunt cele mai importane surse alimentare de vitamina C.

3. Vitamina D
Vitamina D este singura care poate fi sintetizată de organism, având ca precursor colesterolul, însă etapa finală a sintezei are loc în piele (este nevoie de razele soarelui pentru a se produce).

Acest lucru înseamnă că o viitoare mămică are nevoie să consume alimente bogate în vitamina D și stea la soare.

Vitamina D are rolul de a dezvolta sistemul osos si dinţii viitorului copil.
Cele mai importante surse de vitamina D sunt gălbenuşul de ou, urzicile si ficatul, bineînţeles, însoţite de razele soarelui.

4. Vitamina A
Lipsa vitaminei A creşte riscurile de avort spontan. Aceasta vitamină are rolul de a contribui la dezvoltarea oaselor şi dinţilor şi de a repara ţesuturile – în special pielea şi mucoasele.

Sunt bogate în vitamina A următoarele categorii de alimente: ficatul, peştele gras, untul, smântâna, frişca, ouăle, morcovii, salata, vişinele, bananele sau pătrunjelul.

5. Vitamina E
Prezenţa acestei vitamine scade rata avorturilor şi a sarcinilor premature. Se poate obţine cu uşurinţă din germenii de grâu, uleiurile vegetale, cerealele integrale, nuci, soia, carne ouă.

6. Vitamina K
În lipsa acestei vitamine organismul mamei se poate confrunta cu hemoragii. Ca surse alimentare amintim: ficatul, gălbenuşul de ou, mărar, leuştean, lobodă, urzici, salată.

Reclama

11 păreri la “Cum trebuie să arate dieta unei viitoare mămici

  1. Informatii sunt foarte utile nu numai pentru viitoarele mamici; ele se pot adresa si copiilor, adolescentilor, precum si adultilor. Multumim !

  2. dieta unui viitoare mamici trebuie sa fie cat mai echilibrata si sanatoasa si fara stres si motive de suparare!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *


*

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>