Importanţa Exerciţiilor Fizice în Viaţa Copiilor

0 Flares 0 Flares ×

Baby-SportAlături de o alimentaţie bogată în vitamine şi minerale, dezvoltarea armonioasă a copiilor depinde în mare măsură de mişcare. Chiar dacă unii copii sunt mai energici decât alţii, fiecare preşcolar şi şcolar poate fi îndrumat spre un sport, în funcţie de preferinţele individuale.

 

 

Beneficiile exerciţiilor fizice
Activitatea fizică începe pentru copii chiar la locul de joacă. Fie că învaţă să folosească un vehicul cu pedale, fie că joacă tenis, fotbal sau alt sport preferat, importanţa exerciţiilor fizice în viaţa copiilor are un rol ce nu poate fi contestat.

Copiii activi, în comparaţie cu cei sedentari sunt avantajaţi prin faptul că:

  • dezvoltă muşchi şi oase mai puternice
  • au un corp mai suplu deoarece mişcarea ajută la controlul ţesutului adipos din organism
  • sunt mai puţin predispuşi să devină supraponderali
  • au un risc redus să dezvolte diabet zaharat de tipul 2
  • au o mai bună perspectivă asupra vieţii
  • au mai puţine probleme cu tensiunea arterială şi cu colesterolul din sânge

De asemena, exercitiile fizice regulate îi ajută pe copii să doarmă  mai bine și să controleze problemele fizice şi emoţionale, indiferent că trebuie să prindă un autobuz sau să dea un test dificil la şcoală.

Exercitiile aerobice pot fi distractive pentru adulți și copii în egală măsură. Dacă cei mici se lasă uşor cuceriţi  de o trotinetă sport cu design inovator, cum este modelul de la Milly Mally, mai greu este să îi convingi pe copiii mari cu înclinaţie spre sedentarism că exerciţiile fizice le sunt benefice.

Ei trebuie să înţeleagă că activitatea aerobică întăreşte inima şi îmbunătăţeşte capacitarea organismului de a furniza oxigen celulelor.

Iar din multitudinea de activități de aerobic, ei vor fi îndrumaţi să practice acele sporturi  spre care au o anumită înclinaţie. Dintre exerciţiile fizice recomandate copiilor, fac parte:

  • Baschet
  • Mersul pe bicicletă
  • Patinaj
  • Mersul pe role
  • Fotbal
  • Înot
  • Tenis
  • Mersul pe jos
  • Jogging

Începând cu mersul pe tricicletă, copiii mai mici pot încerca să practice înot, exerciţii de stretching şi alergare uşoară. La plimbare, mersul pe bicicleta cu pedale, dar şi fără pedale întăreşte articulaţiile şi muşchii, pe când rolele de la brandul Mondo sunt preferatele fetelor care adoră plimbările în parc.

Încurajând de la o vârstă fragedă pe cei mici să facă mişcare, copiii vor fi mai rezistenţi, mai puternici şi mai flexibili atunci când sunt solicitaţi să execute diverse exerciţii de natură fizică.

În concluzie, combinând activităţile fizice regulate cu o dietă sănătoasă, copiii se vor implica cu uşurinţă în diverse activităţi specifice vârstei lor. Însă, pentru ca cei mici să îmbrăţişeze un stil de viaţă sănătos, este necesar ca adulţii, în speţă părinţii lor, să fie un model pozitiv demn de urmat pentru copiii lor.

Tu ce exerciţii faci împreună cu copilul tău?

Reclama

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *


*

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>